1.1. Tento reklamační řád (dále jen RŘ) se řídí platnými ustanoveními Občanského zákoníku (z.č. 89/2012 Sb.) a zákona o
ochraně práv spotřebitele a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen "zboží"), u něhož jsou v záruční době uplatňována
práva objednatele z odpovědnosti za vady (dále jen "reklamace").
1.2. Dodavatel je obchodní společnost BOHEMIA OKNO a.s. se sídlem Smetanova 841, Vsetín, IČ:28586921, DIČ:CZ28586921
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 4160.
1.3. Odběratel je subjekt, který s dodavatelem uzavřel smlouvu o koupi zboží (smlouvu o dílo).
1.4. Platné znění tohoto reklamačního řádu je publikováno na webových stránkách společnosti BOHEMIA OKNO a.s.
(www.bohemiaokno.cz) a je k dispozici na všech pobočkách společnosti v tištěné podobě.
1.5. Odběratel byl před uzavřením smlouvy, popřípadě před objednáním zboží seznámen s RŘ. Za seznámení se s RŘ se považuje
i jeho doručení elektronickými prostředky odběrateli, jejich zveřejnění v místě prodeje zboží přístupném odběrateli při
jeho objednání nebo převzetí, jejich zveřejnění na internetových stránkách dodavatele (www.bohemiaokno.cz).
Uzavřením smlouvy, popř.odběrem zboží, odběratel souhlasí se zněním aktuálně platného RŘ a potvrzuje, že se s ním seznámil.
1.6. V případě reklamace díla se rovněž použije tento reklamační řád (místo zboží se použije označení dílo).
2. Výrobky a služby zahrnuté do záruky, záruční doba
2.1. Tato záruka se vztahuje na:
- plastová a hliníková okna, výklady a dveře (vchodové, balkónové) vyrobené z profilového systému GEALAN a HEROAL
doplňky a příslušenství k oknům a dveřím
– rolety nadokenní a předokenní vyrobené ze systému Gealan,
- žaluzie interiérové horizontální a vertikální, žaluzie venkovní, sítě proti hmyzu, venkovní a vnitřní parapety,
větrací mřížky, samozavírače, dveřní kování, pákové ovladače apod.
2.2. Záruční doba činí:
a) záruční doba na plastové a hliníkové prvky dodávané společností BOHEMIA OKNO a.s. činí 60 měsíců. Záruční doba na
příslušenství, které není standardně dodáváno s plastovými a hliníkovými prvky( žaluzie, rolety, sítě proti hmyzu
a podobně) činí 24 měsíců. Záruční doba na montážní práce tvořící součást dodávky činí 24 měsíců.
b) část záruční doby překračující 24 měsíců (povinná záruční doba pro veškeré spotřební zboží) tvoří tzv.
prodlouženou záruční dobu, během níž se průběh případné reklamace řídí v celém rozsahu řádně uzavřenou smlouvou mezi
zákazníkem a společností BOHEMIA OKNO a.s.
c) řádně uzavřená smlouva mezi zákazníkem a společností BOHEMIA OKNO a.s. může záruční doby uvedené v odstavci a)
prodloužit, popřípadě i vyloučit. Stanoví-li příslušná smlouva po dohodě se zákazníkem záruční dobu delší či kratší
než 60 měsíců (avšak vždy v minimální délce alespoň 24 měsíců, jde-li o prodej, montáž nově vyrobených plastových
a hliníkových prvků), řídí se průběh případné reklamace v celém rozsahu příslušnou smlouvou. Pokud řádně uzavřená
smlouva mezi odběratelem a společností BOHEMIA OKNO a.s. upravuje některé otázky reklamací a záručních dob odchylně
od tohoto reklamačního řádu, má přednost vždy příslušná smlouva - v ostatních otázkách, příslušnou smlouvou neřešených,
se uplatní tento reklamační řád.
2.3. Záruční doba počíná běžet ode dne předání a převzetí zboží. Odmítne-li odběratel bezdůvodně zboží převzít, záruční
doba počíná běžet ode dne, kdy mu dodavatel umožnil se zbožím volně nakládat. Do záruční doby se nepočítá doba ode dne
přijetí reklamace dodavatelem do doby, kdy reklamovaná vada byla odstraněna. V případě dodání nového výrobku začíná na
tento výrobek běžet nová záruční doba, a to ode dne předání odběrateli.
3. Odpovědnost za vady zboží
3.1. Dodavatel odpovídá v plném rozsahu za vady zboží zjištěné při předání zboží, po předání zboží v rámci poskytované
záruky za jakost, jen v případě, že tyto vady byly způsobeny porušením jeho povinností.
3.2. Dodavatel neodpovídá za vady zboží, zjištěné po předání zboží, pokud tyto byly způsobeny porušením povinností
odběratele, zvláště při:
- nevhodném užívání nebo manipulaci, nedodržení návodu na použití a údržbu, zanedbání pravidelné péče,
- jakémkoliv zásahu do konstrukce výrobků,
- poškození zboží třetí osobou (např. při zednických pracích, omítání, svařování apod.),
- poškození zboží vlivem vad stavební konstrukce (nestabilita, sedání, nevhodné kotvení, statické zatěžování rámů a
křídel apod.),
- poškození (nefunkčnost) zboží z důvodu stavební nepřipravenosti otvoru v den montáže,
- vady způsobené odstraněním distančních podložek a vyrovnávacích klínku při pracích navazujících na stavbě,
- vady zboží vyplývající z dodatečně odběratelem požadovaného nevhodného členění zhotovovaných výrobků, na které byl
odběratel předem dodavatelem písemně upozorněn,
- vady způsobené vystavením zhotovených výrobků extrémním podmínkám (agresivní prostředí, prašnost apod.),
- poškození zboží živelnou pohromou nebo jinou neodvratitelnou událostí (vyšší mocí),
- neodborně provedené montáži (u kupních smluv, kdy montáž prvků zajišťuje odběratel),
- použití vadné věci dodané odběratelem, ke zhotovení zboží,
- vady, na které byl odběratel upozorněn před montáží či dodáním a na které odběrateli byla poskytnuta sleva z
důvodu těchto vad.
3.3. Odběratel nebo jeho zástupce při předání je povinen si zboží prohlédnout, zkontrolovat jeho množství, jakost a ihned
oznámit dodavateli zjevné vady. Dodavatel neodpovídá za vady zboží ,které mohly být zjištěné odběratelem již při jeho
převzetí.
4. Druhy vad
4.1. Z hlediska charakteru může mít zboží vady právní a fyzické.
4.2. Právní vady má zboží, pokud je zatíženo právem třetí osoby. Dodavatel prohlašuje, že žádné jim dodané zboží není
takto zatíženo. Právní vadu má zboží v držení odběratele, pokud tento neuhradí dodavateli sjednanou kupní cenu v plném
rozsahu a zboží prodá nebo předá třetí osobě.
4.3. U fyzických vad se dle možnosti zjištění nebo projevení může jednat o vady zjevné nebo skryté. Za vady zjevné
jsou považovány nedostatky zjistitelné při předání zboží nebo bezprostředně po něm. Skryté vady se projeví po delší
době užívání zboží a nelze je zjistit předchozím způsobem.
4.4. U fyzických vad se dle možnosti odstranění může jednat o vady odstranitelné nebo neodstranitelné. Za odstranitelné
vady se považují vady, kdy jejich odstraněním netrpí vzhled, funkce a kvalita výrobků a oprava může být provedena v řádně
stanovené či dohodnuté lhůtě.
5. Způsob reklamování vad
5.1. Každá reklamace výrobku, zboží či služby musí být odběratelem uplatněna prokazatelně osobně, telefonicky, písemnou
formou na adresu sídla dodavatele nebo kterékoli pobočky, anebo prostřednictvím elektronické pošty na emailovou adresu
přidělených obchodních asistentek s jednoznačnou identifikací výrobku, s uvedením čísla zakázky (smlouvy), popisu závady,
jména a kontaktních údajů reklamujícího, a to bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však:
- na množství – nejpozději při převzetí zakázky,
- na lom skla – nejpozději při převzetí zakázky,
- na vnější škráby a další zjevná poškození – nejpozději při převzetí zakázky,
- na škráby prokazatelně vzniklé ve výrobě (např. uvnitř izolačního skla) – do šesti měsíců ode dne dodávky,
- na zjevné vady – rozměrové, chybné provedení, složení skel či meziskelních příček, vadné díly kování, vady montáže a
jiných prací. – nejpozději do tři dnů od předání a převzetí díla (zboží).
- skryté vady – nejpozději do konce záruční doby.
5.2. Odběratel je povinen zabezpečit uchování zboží ve stavu zjištění reklamace až do okamžiku prohlédnutí reklamované
vady odpovědným zástupcem společnosti BOHEMIA OKNO a.s., jinak mu není možné přiznat právo z vad.
5.3. Dodavatel je povinen bez zbytečného prodlení (ve standardních případech do pěti pracovních dnů, ve složitých
případech do dvaceti dnů) po obdržení reklamace odběrateli oznámit, zda reklamaci uznává či nikoli, a sdělit odběrateli,
v jakém termínu zahájí odstraňování reklamovaných vad.
5.4. Předmětem reklamace může být pouze zboží, na němž je vada bránící řádnému užívání. Osobní újmy a jakékoli jiné
následné a nepřímé škody nejsou do této záruky zahrnuty.
5.5. Způsob odstranění reklamované vady je na volbě dodavatele (seřízení, oprava či výměna prvku, poskytnutí
přiměřené slevy), pokud odběratel sám neuvede, jaký nárok z vadného plnění uplatňuje.
6. Rozsah záruky
6.1. Záruka se vztahuje na tvarovou a barevnou stálost profilů, izolačního skla, PVC panelů, dveřních výplní, vitráží,
venkovních a vnitřních parapetů, gumového těsnění, funkčnost kování, soudržnost konstrukčních spojů.
6.2. Plastové a hliníkové profily GEALAN a HEROAL (rámy a křídla) Vadami, na něž se vztahuje záruka na jakost, jsou
výhradně vady zjevné, jež brání plnohodnotnému užívání profilu a znehodnocují jeho fyzický stav.
Záruka se nevztahuje na:
- poškození povrchových ploch způsobená nesprávným čištěním nebo zanedbáním pravidelné péče. To platí především pro
silné a špatně odstranitelné nečistoty. Poškození, způsobená agresivními nebo abrazivními čisticími prostředky,
znečištění způsobená nadměrným působením prostředí, ve kterém se stavba nachází (zvýšená vlhkost, prašnost, emise
apod.) nepodléhají záruce.
- záruka se rovněž nevztahuje na zbarvení, vyvolané chemickými reakcemi (např. částice zinku, látky vyplavené z
eternitových fasád, eternitových parapetů apod.),
- přirozené opotřebení povrchů,
- deformace a změny profilů způsobené vadnou konstrukcí stavby,
- změny profilů způsobené odběratelem z důvodu nedodržení pokynů dodavatele na odstranění krycí ochranné fólie
nejpozději do 14 dnů od data předání a převzetí díla (barevné a statické změny, deformace apod.).
Optické vady (škrábance, rýhy, nerovnosti apod.) jsou posuzovány při rozptýleném denním světle ze vzdálenosti 1,5 metru
pod úhlem, který odpovídá běžnému využití prostoru. Vady, které při posouzení za těchto podmínek nebudou patrné, nejsou
reklamovatelné (obecně platí, že povrchové vady jakéhokoliv charakteru o velikosti menší než 0,5 mm jsou přípustné,
neboť je zpravidla nelze prostým okem rozeznat). Bodová a plošná poškození povrchu rámů nebo křídel a vady, jako např.
škrábance, barevné změny nebo povrchové nerovnosti různého druhu a důvodu vzniku, jsou přípustné, je-li jejich největší
rozměr menší než 3 mm a jejich počet nepřesáhne 5 ks na jednom plastovém nebo hliníkovém prvku (rám, křídlo).
Škrábance a vrypy jsou přípustné rovněž za podmínky, že součet jejich délek na jednom plastovém nebo hliníkovém prvku je
menší než 100 mm, přičemž délka jednoho škrábance smí být maximálně 30 mm. Obdobně se posuzují vady u plastových
komůrkových parapetů.
6.3. Izolační dvojsklo Vadou ani zhoršením jakosti izolačního skla nejsou a z reklamací jsou vyloučeny:
a) jeho přirozené fyzikální, chemické a jiné objektivní přírodní vlastnosti věcí, ze kterých jsou zhotoveny,
ani změny na nich, ke kterým v budoucnu dochází přirozenými fyzikálními a chemickými procesy:
- interference ve formě spektrálních barev, které jsou optickým jevem překrývání dvou nebo více světelných vln
při setkání v jednom bodě. Vznikají náhodně a nedají se ovlivnit.
- efekt dvojskel - Izolační dvojsklo má uzavřený objem vzduchu, jehož stav je určen barometrickým tlakem vzduchu.
Po zabudování, při změnách teploty, tlaku vzduchu vznikají krátkodobé konkávní nebo konvexní prohnutí jednotlivých
tabulí a tím i optická zkreslení. Tento jev je fyzikální zákonitostí všech izolačních jednotek. Nejvíce je tento jev
viditelný u skel se zvýšenou světelnou reflexí (zrcadlem).
- smáčivost povrchu vnější strany izolačního skla může být rozdílná, např. kvůli obtisku válců, prstů, etiket,
vyhlazovacím prostředkům apod. Při vlhkém povrchu skla způsobeném rosením, deštěm nebo vodou při čištění, se může
rozdílná smáčivost stát viditelnou.
- anizotropie u tvrzených skel vzniká u skla, které bylo ošetřeno předpínacím procesem. Rozdílnými zónami napětí
vzniká dvojitý lom světelných paprsků, zviditelňují se spektrálně barevné kruhy, motivy mraků apod. Anizotropie se
projevuje rušivými optickými jevy na kaleném skle, které se zvýrazňují při určitých světelných podmínkách a polarizovaném
světle. Projevují se jako různé vzory a ornamenty. Tento jev je pro tepelně zpracované sklo fyzikálně podmíněný a
charakteristický a nemůže být předmětem reklamace. Vzniká jako dvojlomný efekt ve skle s rozdílným napětím ve svém
průřezu.
- optická deformace u tvrzených skel. V průběhu procesu tepelného tvrzení je horké sklo v kontaktu s keramickými válečky,
kde dochází ke zhoršení nerovnosti povrchu k povrchové deformaci, známé jako „válečková vlna". Válečkovou vlnu lze obecně
zaznamenat v odrazu. Skla, jejichž tloušťka je větší než 8 mm mohou vykazovat znaky drobných vtisků v povrchu.
- prasklina ve skle, příčinou které je zejména tepelně indukované napětí, nebo pohyb konstrukce rámu, příp. kontakty
s konstrukcí při používání (rána, náraz pohyblivé části prvku, působení tepelně indukovaného napětí, pohyb konstrukce rámu
apod.). Izolační skla s duplexem nesmí být vystavena mrazům (nedokončené stavby kde dochází ke konkávnímu prohnutí) a tím
prasknutí pod duplexem. Pokud by bylo pnutí, nebo prasknutí skla přítomno již před zpracováním, toto zpracování by
nebylo možné, sklo by se nedalo řezat a neprošlo by lisem, kde je tlak 3,5 barů.
- izolační sklo s meziskelními mřížkami. Klepání mřížek při manipulaci s okny, dveřmi nebo drnčení při projíždění
těžkých automobilů po blízké komunikaci není na závadu a vyplývá to z technologie výroby a použitých materiálů. Jakákoliv
mřížka nebo DUPLEX zhoršují hodnotu koeficientu prostupu tepla a nikde se neměří ani neuvádí o kolik. Z podstaty těchto
prvků vyplývá, že tvoří tepelný most uprostřed dvojskla. Nelze zabránit důsledkům vyplývajícím ze změn délky meziokenních
příček způsobených změnou teploty v meziskelní dutině. Viditelné řezy pilou a nepatrné odlupování barvy v oblasti řezu
jsou podmíněny výrobou. Odchylky od pravoúhlosti v rozdělených polích je nutno hodnotit při zohlednění výrobních a
montážních tolerancí. Maximální odchylka rastru polí: do 1 m délky +/- 2 mm nad 1 m délky +/- 3 mm, maximální odchylka
křížových a ostatních spojů +/- 1,5 mm. Škráby, skvrny, otřepy, nečistoty jsou povoleny nerozeznatelné při běžném pohledu
ze vzdálenosti 1,5 metru, u ohýbaných meziskelních příček povolena deformace tvaru profilu příčky + mírné zvlnění profilu,
které je dáno fyzikálními vlastnostmi materiálu.
- vnější kondenzace na izolačních sklech se může objevit jak uvnitř tak vně budovy. Pokud nastane uvnitř budovy, jde
většinou o vysokou vlhkost v místnosti, společně s nízkou vnější teplotou. Kuchyně, koupelny a jiné prostory s vysokou
vlhkostí jsou zvláště citlivé. Pokud nastane vně stavby, jde o kondenzaci způsobenou noční ztrátou tepla vnějšího povrchu
skla vyzářeného infračerveným zářením vůči jasné obloze, společně s vysokou vlhkostí vnější atmosféry, ale ne deštěm. Tyto
jevy nejsou vadou izolačního skla, jsou způsobeny atmosférickými podmínkami.
- tvorba kondenzátu na povrchu tabule skla na straně do místnosti se podporuje znemožněním cirkulace vzduchu, např.
hlubokou špaletou, závěsy, květináči, okenními žaluziemi a rovněž nevhodným uspořádáním topných těles, nedostatečným
větráním, apod.
- všechny materiály používané pro sklářské výrobky mají barvu, která je podmíněná barvou suroviny. Barva je se
zvětšující se tloušťkou výraznější. Z funkčních důvodů se používají pokovená skla. Také pokovená skla mají vlastní barvu.
Tato vlastní barva může být v průhledu anebo pohledu shora rozdílně znatelná. Vlastní barva může na základě obsahu oxidu
železitého, procesu pokovení, pokovení samého a rovněž změnami v tloušťce skla a konstrukci skla kolísat a tomuto kolísání
není možno zabránit.
b) změny na některé ze součástí, při jejich vzájemném pohybu v důsledku jejich technické konstrukce, které mají svůj původ
v rozdílné tvrdosti těchto součástí.
c) optické vady izolačních skel:
- bodové tahy (neprůhledné tečky, bublinky a cizí těliska). Mikrometrem s přesností na desetinu milimetru se změří
největší rozměr (průměr nebo délka) těchto vad. Zaznamená se počet a rozměry bodových vad a jejich vztah ke čtyřem
kategoriím bodových vad.
Jsou přípustny, tudíž nelze uznat:
Rozměr jádra bodových vad, mm Plocha tabule skla
A:>0.2 a <=0.5 Bez omezení
B:>0.5 a <=1.0 2
C:>1.0 a <=3.0 1
D:> 3.01
Minimální vzdálenost mezi vadami kategorie B nesmí být menší než 500 mm. Vady, které vedou k lomu, nejsou povoleny.
- lineární/protáhlé vady (cizí těliska, vlasové nebo hrubé škráby). Zkoušená tabule skla je osvětlena za podmínek
podobných rozptýlenému dennímu světlu. Místo pozorování je ve vzdálenosti 2 m od skla, přičemž se dodržuje směr prohlížení
kolmo k povrchu skla. Tabule skla se prohlédne a zaznamená se přítomnost viditelných rušivých vad. Při prohlídce jsou
lineární ( protáhle vady ) nepřípustné (viditelné ze 2 m)
d) jiné vady izolačních skel a jiných typů skel (connex, stopsol aj.) se posoudí dle pokynů výrobců skel a příslušných
norem.
6.3. Ozdobné dveřní výplně
Z reklamací jsou vyloučeny vady:
- způsobené od topných zařízení, zářičů tepla
a otevřeného ohně, rovněž působením
ostrých, či tvrdých předmětů na výplň,
abrazivních a agresivních čisticích
prostředků,
- způsobené z důvodu neodstranění
ochranné fólie nejpozději do 1 měsíce od
dodání,
- poškození skleněných výplní a vitráží
agresivními čisticími prostředky obsahujícími
alkohol, líh, rozpouštědla, chemikálie apod.,
- povrchové vady nerozpoznatelné pouhým
okem za denního světla ze vzdálenosti 1
metru od dveřní výplně. Odlišné povrchové
struktury rámečků a povrchu výplně jsou
povoleny. Tento rozdíl nesmí být
rozpoznatelný ze vzdálenosti větší, jak 3 m.
Ornamentní montované rámečky se považují
za ozdobný komponent a jejich velikost tak
podléhá rozměrové toleranci +/- 2% délky
hrany.
- prohnutí dveřní výplně může být uznáno
jako oprávněná reklamace pouze v případě
že se jedná se o dveřní výplň v oboustranně
bílé barvě, nebo o plastovou dveřní výplň s
povrchovou úpravou dřevní dekor a prohnutí
ve středu výplně v zabudovaném stavu je
větší než 10 mm, případně větší než 0,5 %
délky výplně.
6.4. Venkovní a vnitřní parapety
Důvod k neuznání reklamace je zejména:
- uplynutí záruční lhůty v době uplatnění
reklamace,
- zanedbání údržby zboží,
- mechanická poškození nebo mimořádné
opotřebení způsobené uživatelem,
- po pokládce parapetu není možno provádět
stavební práce, které vyžadují vlhký proces,
jež by měly za příčinu přenesení vlhkosti do
parapetu,
- záruka se nevztahuje na poškození pískem
nebo jinými tvrdými nečistotami, vrypy
ostrými předměty, nešetrným zacházením,
které způsobil odběratel, nebo uživatel,
- rovněž se záruka nevztahuje na poškození
zboží živelnými pohromami,
- v případě reklamace již osazených parapetů
se záruka vztahuje pouze na ty závady, které
jsou viditelné při rozptýleném denním světle
na vzdálenost 1,5 metru. Vady, které při
posouzení za těchto podmínek nebudou
patrné, nejsou reklamovatelné (obecně platí,
že povrchové vady jakéhokoliv charakteru o
velikosti menší než 0,5 mm jsou přípustné,
neboť je zpravidla nelze prostým okem
rozeznat),
- různorodá povrchová poškození vnitřních i
vnějších parapetů a vady (např. škrábance,
barevné změny nebo povrchové nerovnosti
různého či objektivně nedefinovatelného
důvodu vzniku, bubliny) jsou přípustná jen
tehdy, je-li jejich největší rozměr menší než 3
mm a jejich počet nepřesáhne 5 ks na
jednom prvku.
6.5. Interiérové žaluzie
Oprávněná reklamace:
- nedoklápění – viz definice doklápění
- prodřený provázek, žebříček při dodání
- nefunkčnost – porucha el. řízení při dodání
- šikmý chod mimo toleranci: do výšky žaluzie
1,5 m je tolerance šikmého chodu na koncích
žaluzie ± 5 mm, nad 1,5 m je tato tolerance ±
6 mm.
Definice doklapění: Horizontální žaluzie
obvykle nedovírá po celé výšce stejně a
rovnoměrně (v horní části bývá dovřena lépe,
ve spodní bývá více pootevřená). Tato
skutečnost je konstrukční vlastnost a nelze ji
považovat za nedostatek žaluzie. Žaluzie je
dostatečně doklopena, pokud po celé výšce
nepropustí přímý světelný tok, který dopadá
přímo na rovinu žaluzie. Tento požadavek se
nevztahuje na prostřihy v lamelách a mezeru
mezi horním nosníkem a první lamelou.
Ověřuje se pomocí bodového světelného
zdroje vedeného kolmo k rovině žaluzie po
celé její výšce.
Záruka se nevztahuje na:
- vady zboží způsobené jiným používáním
výrobku, než ke kterému je výrobek určen
- vady způsobené mechanickým poškozením
ze strany uživatele
- vady, na které byl odběratel předem
upozorněn (zvláště pak závady vzniklé z
důvodu překročení garantovaného rozměru
nebo atypického provedení)
- odchylky v typu a množství zboží
způsobené chybnou objednávkou
- šikmý chod v toleranci (viz. Uvedené
hodnoty výše)
- odchylky v rozměrech zboží nepřesahující
výrobní tolerance: šířka 0mm, výška + 10 mm
- odlišné odstíny lamel u zakázek
(objednávek zboží), které jsou vyráběny na
dvě nebo více částí (nebo ve dvou či více
termínech),
- odlišné odstíny jedné barvy lamel
z přírodních materiálů (jedná se o přírodní
materiál a tónování odstínů je vlastnost,
nikoliv vada)
- žaluzie nejsou určeny k úplnému
zatemnění, tatoskutečnost není předmětem
reklamace.
6.6. Sítě proti hmyzu
Oprávněné reklamace:
- prohnutí profilu mimo toleranci oproti
zadanému rozměru (nad 4mm ),
- rozměr sítě mimo toleranci oproti zadanému
výrobnímu rozměru (tolerance -2 mm).
Záruka se nevztahuje na:
- vady zboží způsobené jiným používáním
výrobku, než ke kterému je výrobek určen,
- vady způsobené mechanickým poškozením
ze strany uživatele,
- vady, na které byl kupující předem
upozorněn (zvláště pak závady vzniklé z
důvodu atypického provedení),
- vady způsobené překročením mezního
rozměru jednotlivých výrobků (např. max.
šířka, výška, plocha) jsou uváděny ve všech
materiálech výrobců,
- odchylky v typu a množství zboží
způsobené chybnou objednávkou,
- odchylky v rozměrech nepřesahující výrobní
tolerance,
- vady způsobené umístěním do nevhodného
prostředí.
6.7. Nebráni-li vada dodaného zboží
řádnému užívání tohoto zboží a jde o vadu
odstranitelnou, je dodavatel povinen na
vlastní náklady provést:
U výrobků a dodávek včetně montáže:
- opravu, případně výměnu nefunkčního
kování z důvodu vady kování, chybné
montáže kování nebo nesprávné montáže
výrobku,
- výměnu vadného zasklení s prokazatelnou
výrobní vadou (kaz ve skle, který překračuje
podmínky dané normou ČSN 1279-5,
znečištění v meziskelním prostoru, uvolněná
meziskelní příčka, rosení mezi skly).
- záruka se nevztahuje na rosení izolačního
dvojskla v interiéru – příčinou je nadměrná
vlhkost v místnosti, tj. nedodržení
hygienických zvyklostí (větrací režim) a
případné rosení izolačního dvojskla v
exteriéru z důvodu fyzikálních jevů, což je
známkou použití skel s velmi dobrými
izolačními vlastnostmi,
- odstranění případné odchylky materiálové či
montážní povahy oproti stavu v době předání
díla objednateli, nezaviněné objednatelem,
třetí osobou či živelnou pohromou.
6.8. Nebráni-li vada dodaného zboží
řádnému užívání tohoto zboží a přitom jde o
vadu neodstranitelnou, odběratel má právo
na přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
6.9. Oprava nebo výměna se uskuteční bez
zbytečného prodlení v termínu, který
umožňuje výrobní a organizační proces u
dodavatele.
6.10. Bráni-li vada zboží jeho řádnému
užívání (neodstranitelná vada) má odběratel
právo na:
- výměnu za zboží bez vad
- odstoupení od smlouvy.
6.11. Uplatněný nárok nemůže odběratel
měnit bez písemného souhlasu společnosti
BOHEMIA OKNO a.s. přičemž dodavatel
může vždy reklamaci vyřešit výměnou
vadného zboží za zboží bezvadné.
6.12. Při jakémkoli cizím zásahu (tj. mimo
pověřené pracovníky společnosti BOHEMIA
OKNO a.s.) do konstrukce výrobku pozbývá
platnost záruka v plném rozsahu.
Vystavujete se tak nebezpečí znehodnocení
výrobku.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Pokud dodavatel reklamaci odběratele
posoudí jako neoprávněnou, má dodavatel
nárok na úhradu ze strany odběratele účelně
vynaložených nákladů na posouzení
reklamace a v případě provedení opravy i
nákladů na opravu zboží.
7.2. Pokud odběratel požaduje prověření
jakosti zboží nezávislými institucemi, hradí i
náklady spojené s odběrem vzorku,
provedením zkoušek. V případě, že výsledky
takto provedených nezávislých expertíz
nevyhoví příslušným technickým předpisům,
normám, náklady na jejich provedení hradí
dodavatel.
7.3. Nárok odběratele na poskytnutí slevy
nemůže být proveden nezaplacením kupní
ceny nebo její části ze strany odběratele.
Není přípustný ani jednostranný zápočet
pohledávek a závazků ze strany odběratele.
7.4. Tímto reklamačním řádem se ruší
reklamační řád účinný ode dne 30.12.2011.
7.5. Tento reklamační řád nabývá účinnosti
dne 1.1.2014.